dijous, 30 de juny del 2016

Booktrailers 5è

ELS BOOKTRAILERS a 5è i 6è


En Ramon i la Vilma, els pares de la Rita de 5è, van preparar als alumnes una activitat que els va agradar molt. A partir dels llibres de Roald Dahl que havien llegit, per grups havien de preparar un guió que dies després van gravar. 
Aquests són els resultats del treball i la imaginació dels nens i nenes. Són molt variats i creatius i val la pena mirar-los. Esperem que us agradin!















dijous, 9 de juny del 2016

L'Info- K ens ha visitat

Quan fèiem 2n vam definir paraules relacionades amb la ciència i així vam col·laborar en el Petit Diccionari de Ciència que va fer la Rosa Estopà, mare d'una companya de l'escola. L'Info-k va interesar-se pel que havíem fet.


dimecres, 8 de juny del 2016

XERRADA SOBRE EL CAMP DE REFUGIATS D'IDOMENI Aquesta setmana els alumnes de 5è i de 6è hem escoltat una xerrada molt especial. La Dolors, una voluntària gironina que ha estat ajudant al camp de refugiats d'Idomeni, ens ha vingut a explicar la seva experiència. Va estar amb un grup de voluntaris de les comarques gironines fent diferents tasques amb els refugiats. Ens va explicar les dures condicions en les que viuen i aviat hi tornarà. Moltes gràcies per compartir amb nosaltres la teva experiència!

diumenge, 6 de març del 2016

ELS ESPAIS A CINQUÈ Una tarda a la setmana, els nens i nenes de 5è, els de 5è B el dimarts i els de 5è A el dimecres, fem la sessió d’espais. Ens col•loquem en grups de quatre o cinc i plegats dediquem la tarda a fer jocs matemàtics i de llengua. On hi ha apuntats els jocs dels quals disposem unes graelles, que els mestres han confeccionat podem anar controlant quins jocs anem fent cada un de nosaltres, de manera que, setmana rere setmana anem passant pels diferents jocs. En els jocs matemàtics, podem jugar a les dames xines, al dòmino triangular i al de fraccions, fer sudokus, al bingo matemàtic i al Rummikub. Al final apuntem la partida a la llibreta en forma d’operacions matemàtiques que, prèviament, ens han indicat els mestres. Pel que fa als jocs de llengua tenim el de paraules derivades, l’“story cubes” que és un joc per inventar històries, el joc de l’escala que és el joc de prefixos i sufixos, l’ “Apalabrados”, l’ ”Scrabble” , el joc de sinònims i antònims i el parxís ortogràfic... amb aquests inventem contes, busquem el significat de les paraules al diccionari, fem redaccions, trobem sinònims i antònims, aprenem normes ortogràfiques... En definitiva, és una estona per aprendre de manera diferent i, quan fem els espais, ens passa el temps volant! i gairebé sense adonar-nos aprenem moltes coses de forma divertida.





PROJECTE SOBRE L'EDAT MITJANA.

Els nens i nenes de  5è des de fa unes setmanes estem treballant un projecte molt interessant sobre l'edat mitjana.
A classe per grups hem fet un treball, on després l'hem reflectit en uns murals, que  hem exposat a la resta de la classe. Cada grup va fer un tema diferent, uns van explicar  com era un castell i el seu recinte, altres la ciutat medieval, altres com era un monestir, un altre grup que era un feu medieval, i l'últim grup ens va explicar un eix cronològic de l'edat mitjana.
Un dia també vam fer una classe i un  treball amb els ordinadors portàtils, on en a través d'un  web vàrem poder anar descobrint  els diferents estaments:  el rei, la noblesa, els cavallers, el  clergat, els pagesos, els bufons...
En les diferents àrees , medi , català , castellà i fins hi tot en anglès on hem treballat "Robin Hood" anem fent vàries fitxes relacionades, mitjançant aquestes repassem tot el que els mestres ens van explicant.  Fins hi tot vam veure una pel·lícula relacionada anomenada " Destino de caballero" que ens va encantar  i després vam contestar unes preguntes. A la classe també tenim un racó amb tota una selecció de llibres relacionats amb el tema que estem treballant..
Finalment vam fer una passejada per la muralla i el Barri Vell  per descobrir la "Girona Medieval".